Kevään 2019 intranet-koulutuksia ja -tapahtumia
7.1.2019Ei enää yhtäkään pieleen mennyttä tietojärjestelmän käyttöönottoa!
19.2.2019Benchmarkkaa digitaalinen työympäristösi tai intranetisi!
Minulla on ilo ja kunnia toimia globaalin IntraTeam Digital Workplace Benchmarkin partnerina Suomessa. Jo yli 230 organisaatiota on kehittänyt intraansa benchmarkin avulla! Tulosten avulla intranet-tiimi arvioi oman intranetinsä potentiaalisia kehityskohteita ja vertaa intranetiään muiden organisaatioiden sekä oman toimialansa introihin. Tulosten avulla voi myös kommunikoida esimerkiksi johdolle tärkeimmät kehittämistä vaativat alueet.
Viestinnällisen intranetin lisäksi benchmark sisältää myös monia laajemman digitaalisten työympäristön teemoja kuten kollaboraatiota, sisäistä somea ja digitaalisen maturiteetin. Painoa on ominaisuuksien lisäksi merkittävästi myös intranetin johtamisessa, kuten governancessa, käyttäjäkoulutuksessa, johdon tuessa ja ROI:n arvioinnissa.
Benchmarkin tuloksia voi hyödyntää esimerkiksi:
- Kehittämiskohteiden ja mahdollisuuksien identifiointiin
- Intranet-tekemisen resurssien priorisointiin
- Kehitystiekartan luomiseen
- Kehittämiskohteiden viestimiseen sidosryhmille, esim. johdolle
- Maturiteetin arviointiin
Työkalua voi hyödyntää myös ennen ja jälkeen intranet-uudistuksen saavutetun muutoksen arvioinnin ja mittaamisen työkaluna, vinkkaa benchmarkin kehittänyt Kurt Kragh Sørensen IntraTeamistä. Hänen IntraTeam-yrityksensä on tutkinut intranetejä jo vuodesta 2000. Nykylaajuudessaan benchmark on ollut käytössä vuodesta 2016.
Mielestäni IntraTeam Intranet and Digital Workplace Benchmark on ajantasaisin ja kattavin introja ja digitaalisia työympäristöjä arvioiva kysely ja vertailuaineisto, johon olen päässyt tutustumaan. Siksi suosittelen sitä!
Lisätietoja IntraTeam Digital Workplace Benchmark -sivultani.
Kerron mielelläni lisää!